zaterdag 5 juni 2010

EINDELIJK ZOMER

Het bijhouden van de weblog valt me niet mee, er gebeurt veel te veel in het dagelijks leven en voor je het weet is de zomer voorbij.
Wie van vogels houdt, kan volop genieten, want met een paar kersen van de markt en vers gevulde waterbakken trekt veel verschillende vogels. Op mijn dakterrasje komen merels, spreeuwen, twee torteltjes en wie dacht dat het slecht met de mussenstand gesteld is, kan hier zijn hart ophalen. Er zijn dit jaar heel veel jonge bibbermusjes, die op het voerhuisje zitten, met wijd uitgespreide vleugeltjes en wijd open gesperde snaveltjes.
Mijn verwoede pogingen om goeie vogel-foto's met de telelens te maken resulteerden vandaag in een David Hamilton-achtige prent...maar toch te leuk om niet te laten zien. De andere foto ziet er wat scherper uit. Maar ja, veel doen is de beste leerschool dus, om met mijn foto-vriendin te spreken: Wees niet eigenwijs en probeer met Manual en denk aan je iso-waarden! Bij deze....Ria..ik doe mijn best, maar ik zal er lang over doen!
Daar hopen ze wat kleine stukjes krent in te krijgen. Maar ook de groene rupsjes zijn niet te versmaden. Als ik op de houten traptreden vanuit de logeerkamer naar het terrasje zit te kijken, komen de merels en spreeuwen toch wel even de boel verkennen en op de richel van het schuine raam van de achterburen zit een mannetjes merel met open snavel te zonnen. Hoeráááá', het is zomer...eindelijk!

1 opmerking: